مصرف ماده مخدر «تسبيح» موجب سكته مغزي

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مصرف ماده مخدر «تسبيح» موجب سكته مغزي

 يك آسيب‌شناس گفت: ماده مخدر تسبيح نوع جديدي از آمفتامين است كه عوارضي از جمله سكته‌هاي مغزي و از دست دادن حس بويايي و چشايي را منجر مي‌شودا»...

يك آسيب‌شناس گفت: ماده مخدر تسبيح نوع جديدي از آمفتامين است كه عوارضي از جمله سكته‌هاي مغزي و از دست دادن حس بويايي و چشايي را منجر مي‌شود.

سيد حسن احمديان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» افزود: خانواده‌ها و مسئولان كشور بايد به فكر باشند تا توليد كنندگان و قاچاقچيان مواد مخدر از راه‌هاي جديدي براي وارد كردن محصول خودشان به بازار استفاده نكنند.

وي ادامه داد: افرادي كه پخش كننده مواد مخدر هستند براي بهتر كردن وضعيت اقتصادي خود و دوستانشان در داخل و خارج از كشور به نوعي تلاش مي‌كنند كه از راه‌هاي نادرست به سرمايه‌هايي برسند و جوانان كشور را به مواد مخدر آلوده ‌كنند.

اين آسيب شناس اظهار داشت: امروزه كيوسك‌هايي نيز وجود دارد كه مواد مخدر مي‌فروشند و خودشان نيز نمي‌دانند كه چه مي‌كنند و بعد از مدتي گرفتار مي‌شوند.

احمديان بيان كرد: در حال حاضر ماده مخدر جديدي به نام تسبيح به بازار آمده است. اين ماده مخدر جديد همان آمفتامين است كه از مواد اوليه‌اش را براي ساخت شيشه و آيس استفاده مي‌كردند و فقط شكل و اسم آن تغيير پيدا كرده است. مصرف‌كننده هم فكر مي‌كند كه چيز جديدي آمده و نمي‌داند كه اين همان آمفتامين با نوع جديد است.

وي اضافه كرد: ماده مخدر تسبيح اثرات مخرب و سنگيني در جسم و روح افراد مي‌گذارد و شكل آن مانند دانه‌هاي گرد به صورت رشته‌هايي از جنس آمفتامين است و در نهايت ماده مخدر تسبيح مخلوطي از امفتامين و آيس است كه با 2 يا 3 اسيد بسيار خطرناك تركيب مي‌شود و در اختيار مصرف‌كننگان آن قرار مي‌گيرد.

اين آسيب شناس افزود: تقريباً قاچاقچيان بعد از اينكه شيشه را وارد بازار كردند، با اين عنوان كه شيشه اعتيادآور نبوده، ضرر ندارد، براي شادي و نشاط افراد مؤثر است و تمركز براي فكر كردن به آدم‌ها مي‌دهد در حقيقت با همين اطلاعات غلط، تعدادي از جوانان را جذب كرده و معتادشان كردند.

احمديان اظهار داشت: اغلب سازمان‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي، NGO ها، جرايد و خبرگزاري‌ها بايد درباره اين ماده مخدر اطلاع رساني كرده و مضرات آن را بيان كنند تا از مصرف كردن اين مواد در جوانان پيشگيري شود.

وي بيان كرد: وقتي كه مردم از اين مواد مخدر مطلع مي‌شوند، نكته مثبتي ايجاد مي‌شود زيرا خيلي از اين مشكلات بر اثر اطلاعات ناكافي و ناآگاهي‌هاي مردم صورت مي‌گيرد. با اين اطلاع‌رساني افرادي هم كه معتاد به مواد مخدر قديمي‌تر هستند، ديگر به مواد جديدي مثل كراك، آيس، تسبيح و نخ نيز روي نمي‌آورند و همين نكته باعث كاهش آسيب مي‌شود.

اين آسيب شناس گفت: مافياي مواد مخدر بيكار نمي‌نشينند قاعدتاً مواد مخدري با تغيير نام و شكل در قالب جديدي وارد بازار مي‌كنند و تا وقتي كه مردم از طريق رسانه‌ها و صدا و سيما آگاه شوند عده زيادي گرفتار مواد مخدر جديد مي‌شوند.

احمديان افزود: ماده مخدر تسبيح، ماده‌اي است كه مصرف‌كنندگان به شكل خوراكي و كشيدني و هم به شكل شيشه از آن استفاده مي‌كنند اين ماده اين تأثيري بسيار قوي و آني بر روي مغز دارد و اين شيوه مصرف عوارضي مانند سكته‌هاي مغزي و از دست دادن حس‌هاي چشايي و بويايي در فرد را منجر مي‌شود.

وي ادامه داد: ماده مخدر تسبيح باعث مي‌شود كه مصرف كننده در يك حالت فراموشي قرار ‌گيرد و وقتي كه گرفتار آن شد راه برگشتي برايش وجود نخواهد داشت


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 مهر 1398 ] [ 7:33 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب